Sims2pack Clean Installer

Sims2pack Clean Installer är ett program som ska göra det lättare för dig att ladda ner och installera object som är i fil formatet sims2pack, som t.ex. simmar, golv, tapeter och hus. 
 
Du kan söka bland alla dina nerladdade saker genom detta program och få fram information om dem och en lite bild om du klickar på dem. 
På bilden nedan för kan du se att man kan bläddra bland de mappar som man själv skapat som ligger i din The sims 2 Downloads mapp.
Programet kan reagera på vissa utav dina nerladdningar, det kan lyssa rött, rosa eller blått på dem. 
Rött betyder att föremålet är skadligt för ditt spel (det kan kracha eller är ett virus) så de ska man radera.
Rosa är jag inte helt säker på men de är i alla fall ingenting falit med dem, tror att det betyder att det finns dubbleter av den filen (man behöver bara en)
Blått är toma dokument, t.ex. saker som man håller på att skapa i body shop men som man inte har importerat till spelet. 
 
Du kan ladda ner Sims2pack clean installer HÄR. Du ska välja verision 1.6.20 / klicka på Download from Modthesim. Det är helt gratis.
 
 
 
Jag tänkte nu försöka förklara hur man insteralerar ett hus/tomt genom sim2pack clean installer. Eftersom alla datorer är olika och olika webbläsare laddar ner filer på olika sätt visar jag hur jag gör, men hur man går till väga när man insterallerar filen ska alltid vara de samma.  
 
Jag använder mig av google chrome som webbläsare därför kommer mitt nerladdade hus att lägga sig längst ner i webbläsarens fönster. När dokumentet har laddat klart klickar jag på det och då kommer det öppna sig ett fönster/mapp där huset ligger i (se första delen av bilden nedan för) 
 
Dubbelklicka på filen (om det kommer upp en till ruta klicka på ok/öppna) så kommer filen/huset att öppnas i Clean installer. Där kan du se alla objekt som följer med huset och liknande men klicka på Install, sen kommer det antagligen att komma upp en till ruta där den frågar vart och hur den ska insterallera huset. Ändra så att det ser ut som på bilden nedan för. 
Klicka på install igen och då kommer det att komma upp en ruta där det står att det lyckades eller något. 
 
Nu kommer det att ligga massa utav filer i din The sims 2 Download mapp så jag rekomenderar att du skapar en ny mapp och lägger alla filer där i. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The sims 2 fusk och tips

Mina bästa tips och fusk till the sims 2 hittar du här!!!!

RSS 2.0