Raonsims



Raonsims är nog mest känt för sims hår, men de har även lite smink och möbler, vilket är ett plus.
Vissa saker är tuvär inte gratis och du känner igen dem genom att det siter ett litet paket längst ner i hörnet. Resten är helt gratis men man måste vara medlem ( vilket också är gratis att bli ) för att kunna ladda ner.

När man kommer in på sidan måste man först klicka på Sims 2 för att sidan ska ändra till Sims 2 saker och inte för sims 3. Jag tänkte då rå först visa hur man ladar ner hår. Börja med att gå in på Femaile Hair, sedan är det bara att klicka på ett utav håren ( men inte något med ett paket på ) . Du kommer nu att se en stor bild av håret i olika vinklar och kanse även färger. (Nästan alla hår innehåller flera olika färger) Det brukar även stå i vilken ålder man kan använda håret. 
Nu till nerladdningen! Klicka på Download All. På rutan du får upp trycker du öppna och sedan kopierar du alla filer. Öppna "mina dokument" och klicka dig fra till din Downloads mapp (se detta inlägg) Skapa sedan en ny mapp som heter Raonsims och i den mappen gör du en ny mapp som heter tjej hår, och i den mappen skapar du en ny mapp som heter t.ex hår 105. I den mappen klistra du sedan in filerna.  


Hur man laddar ner möbler på Raonsims. Detta är lite knepigare än håren.
Under Objects finns det lite olika kategorier. Om du går in i Kitchen och Dining Room kommer du se att under vissa bilder står det xxxxx - mesh och under vissa xxxxx - recolor. För att sakerna ska fungera måste man nästan alltid ha en mesh. Om jag då rå skulle vilja ha det svarta köket köket som ni ser på bilden står det  Recolor, alltså omfärgning. och i detta fall är det en omfärgning av det röda köket som det står mesh på. Eftersom jag vill ladda ner det svarta köket måste jag först ladda ner det röda.

Gå in på det röda köket och tryck på Download all. Tryck öppna på rutan du får upp och kopiera sedan alla filer. Öppna "mina dokument" och gå in i din Download mapp (se detta inlägg) Skapa en ny mapp som heter kök och i den mappen gör du en ny mapp som heter t.ex. rött kök. Klistar sedan in alla filerna i den mappen. Gå nu tillbaka till raonsims och klicka dig in i det svara köket och gör lika dant som du gjorde på det röda köket. Där du skapade "rött kök" mappen skapar du nu en till mapp men döp den till svart kök. Klistra sedan i alla filerna från det svart köket.
Nu ska allt finnas i ditt spel när du startar det.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The sims 2 fusk och tips

Mina bästa tips och fusk till the sims 2 hittar du här!!!!

RSS 2.0