Hur man laddar ner saker i .rar-file

Det vanligaste hos alla olika slags filer som man kan ladda ner, är att de är i .zip format vilket nästan alla datorer kan hantera, man kan öppna dokumenten vill säga.
Men under senaste åren har .rar filerna blivit allt mer populära då de är smidigare och tar minder plats. Men då krävs ett speciellt program, WinRAR för att man ska kunna öppna filerna och det programet kostar pengar.
 
Om man inte använder sig av .rar filer i andra saker man håller på med tycker jag att det är onödigt att köpa det om man ändast kommer att använda programet i The sims syften, så jag tänkte då, här nedan för att visa hur man laddar ner och för in objekt i .rar format gratis.
 
För att kunna göra detta behöver du Sims2pack clean installer . Du kan ladda ner det HÄR eller läsa mer om detta program i detta inlägg och sedan ladda ner det.
Det är helt gratis och ett program som skapats till The sims 2 så det är ingenting konstigt.
 
När du har insterallerat Clean insteller kan vi börja!




 
Börja med att leta upp en sak som du vill ladda ner som är i .rar format.
Jag har valt en Hello Kitty säng ifrån SIMcredible . Läs här om du vill veta hur man laddar ner från den hemsidan.
 
 
Eftersom jag avvänder mig av goggle chrome så kommer min säng att länga sig längst ner i webbläsarens fönster när jag laddar ner den, men eftersom jag inte har WinRAR kan jag inte öppna den. Om jag skulle fösöka klicka få den så kommer det för mig bara upp en skylt där den frågar om jag vill söka efter ett lämpligt program att öppna filen i på internet.
Därför så måste man gå in på Mina dokument >> Downloads ( I den mappen kommer alla saker man laddar ner, mappen kan även heta Hämtade dokument eller Nerladdade filer beroende på data) 
 
I alla fall, Din nerladdning kommer att ligga någonstan i den mappen så när du hittat den så högerklickar du och väljer Öppna med...
Eftersom jag brukar använda Sims2pack Clean Installer finns den för mig som ett "populärt program" att öppna filer med, men förmodligen kommer den inte att finnas där för er så då klickar ni på Välj program... och letar reda på den. 
När ni hittat Sims2pack Clean Installer markerar ni det programet och klickar på öppna.
 
Beroende på storlek på objekter tar det olika lång tid att öppna Sims2pack Clean Installer men det brukar inte ta mer än några sekunder. 
En sån här liten ruta ( se bilden ) kommer att komma upp och sen är det bara att klicka på Install. När den har tänkt klart kommer det komma upp en ruta där det står att din installation har lyckats, klicka på ok.
 
 
Nu är det klart och saken finns i ditt spel
p.s Det kommer att ha skapats en ny fil i din The sims 2  Downloads mapp så om du enklare vill hålla koll på vad du har laddat ner rekomenderar jag att du skapar en ny mapp t.ex. Hello Kitty säng och lägger filen i den mappen. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The sims 2 fusk och tips

Mina bästa tips och fusk till the sims 2 hittar du här!!!!

RSS 2.0