Hur man laddar ner saker till sims 2

Här tänkte jag försöka förklara hur man gör när man laddar ner saker till sitt Sims och hur man gör för att få sakerna till sitt spel.
I denna text visar jag vart man ska lägga sinna nerladade saker och om du scrollar ner lite på sidan så visar jag hur man laddar ner saker från olika sidor som jag tycker är bra.

För att sakerna som man nu vill ladda ner ska kunna komma till ditt sims måste dem ligga i en speciell mapp, nämligen the sims 2´s Downloads mapp.
Men hur hittar jag den?
Jo, börja med att klicka på start på din dator och sedan på "mina dokumnet" I dina dokument ska det finnas en mapp som heter EA Games ( bild 1) jag råkar ha två men i den ena finns det ingenting. Men dubbelklicka på EA Games mappen. Du kommer då få upp alla EA Games du har installerade på din dator ch du ska då så klar välja The Sims 2 (bild 2).
Nu ska du leta reda på mappen som heter Downloads. Det kan hända att du inte har någon sådan mapp men det gör inget för man kan skapa en själv. Klicka på skapa ny mapp eller vad som nu står på din dator, men när du har klickat på skapa ny mapp så döper du mappen till Downloads Och det är viktigt att det är ett stort D i början.
Efter att du gjort det klicka nu på Downloads (bild 3)
Ifall att du aldrig har laddat ner saker till sims ska mappen var tom, men som ni ser har jag lite olika mappar i min Download mapp (bild 4) 
Och ni kommer att skapa massa olika mapper efter vart ni laddar ner ifrån. Men man går seda in i den mappen som man laddar ner ifrån och sedan högerklickar man och klistar in filerna (bild 5)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The sims 2 fusk och tips

Mina bästa tips och fusk till the sims 2 hittar du här!!!!

RSS 2.0