4eversimfantasy



4eversimfantasy skulle jag nog säga är min favoritsida när det gäller att ladda ner snygga och moderna möbler. Det är självklart gratis och enkelt att ladda ner, dock finns det vissa "rum" som kostar men jag tycker att man klarar sig bra ed gratis prylarna.

Jag tänkte då rå visa hur man gör när man laddar ner saker och i detta fall en stol.
Börja med att hålla muspekaren på Downloads > Objects > Dining
Du kommer du få upp detta lilla matbordssättet som du ser nedan. Bredvid bilden ser man vad som "rummet" innehåller och man får själv välja vilka saker som man vill ladda ner. Om man "håller" på orden får man upp en liten bild och man kan enklare se hur möblerna ser ut.

För att ladda ner sakerna så trycker man helt enkelt på den möbeln man vill ha. Man trycker sedan öppna på rutan som kommer upp, höger klickar på filen och väljer kopiera. Öppna nu "mina dokument" och gå till din Downloads mapp (se detta inlägg) När man har kommit in i downloads mappen skapar man en ny mapp som heter 4esf eller 4eversimsfantasy. I den mappen gör man en mapp som heter Mat bord och gå in i den mappen och skapa en ny mapp som heter t.ex. Dining 2. I den mappen klistar du sedan i de möblerna som du har laddat ner.

Jag har som ni ser ringat in tre stycken pilar (>>>) och dem ska man trycka på för att bytta till nästa sida.

Hos 4esf kan man även ladda ner lite smink, hår, ögon och golv, tapeter m.m. 

Hoppas att ni förstår hur ni ska göra annars är det bara att slänga iväg en kommentar så ska jag försöka hjälpa er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The sims 2 fusk och tips

Mina bästa tips och fusk till the sims 2 hittar du här!!!!

RSS 2.0